200_toma natura kojenecka neperliva 1,5l 2016

Nákup balených vôd sa stáva medzi Slovákmi čoraz obľúbenejší. Ako vyplýva z údajov spoločnosti Nielsen, v medziročnom porovnaní k novembru minulého roka stúpol predaj balených vôd v objeme aj v hodnote o 2,2 percenta. Suma, ktorú Slováci utratili v obchodoch v uplynulom roku za dojčenské vody, predstavovala takmer 6,7 milióna EUR. Hoci samotný podiel dojčenských vôd na celkovom trhu balených vôd na Slovensku je pomerne malý, pre výrobcu je dôležitý, pretože nie je limitovaný spotrebou len u dojčiat. „V súčasnosti evidujeme rastúci záujem o nápoje z kategórie tzv. zdravých nápojov, a my očakávame, že

tento trend bude medzi zákazníkmi aj naďalej rásť. Platí to aj pre dojčenské vody, ktoré v tomto smere môžu dobre slúžiť práve nie len dojčatám, ale aj dospelým,“ povedal Josef Neumann zo spoločnosti PepsiCo, pod ktorú spadá aj značka Toma. Podľa spoločnosti Nielsen si v súčasnosti môžu ľudia na Slovensku vyberať z ôsmych značiek dojčenských vôd.

Dojčenské vody sú trendom
Podľa riaditeľa výrobného závodu pramenitých vôd značky Toma Pavla Vacka je vstup na trh dojčenských vôd pre spoločnosť logickým a prirodzeným krokom. „Dojčenské vody už nie sú len záležitosťou novorodencov alebo budúcich mamičiek. Rýchlo si razia cestu k oveľa širšej skupine spotrebiteľov, ktorá si zakladá na kvalitatívne plnohodnotnej a zároveň prírodnej strave,“ uviedol Pavel Vacek.
Na základe údajov spoločnosti Nielsen sa v uplynulom roku predalo v tuzemských obchodoch okolo 191 090 hektolitrov balených dojčenských vôd. Najpredávanejšie z kategórie balených vôd boli minerálne vody, ktorých predaj medziročne rastie. K novembru 2015 sa predalo v obchodoch viac než 2 milióny hektolitrov týchto vôd.

Dojčenská voda bez úprav
U balených dojčenských vôd platia oproti iným druhom prísnejšie limitné hodnoty (viď Tab. 1), vyhovovať tak musia napríklad mikrobiologické ukazovatele, množstvo dusičnanov, alebo obsah niektorých minerálov a ich solí. Podzemná voda, ktorú spoločnosť Toma čerpá zo zdroja v Tepliciach nad Metují, je vzácna v tom, že ju ani pre dojčatá nie je treba dodatočne umelo prispôsobovať. „Naša dojčenská voda spĺňa kritériá všetkých povinných hodnôt, a to bez zmien prírodných vlastností z podzemného zdroja. Preto ani túto balenú vodu neupravujeme napríklad UV lúčmi či pomocou iných dodatočných prostriedkov,“ popisuje Pavel Vacek ďalší z dôvodov uvedenia vlastnej dojčenskej vody.

Dojčenská voda Toma Natura by mala byť dostupná vo vybraných obchodoch už koncom februára, v nasledujúcich mesiacoch bude postupne distribuovaná do ďalších obchodných reťazcov a predajní.

Untitled-2