Celiakia samozrejme obmedzuje žiakov, ktorí ňou trpia, aj vo vyučovacom procese. Ale sú si toho vedomí aj sami učitelia? To sa snažila zistiť diplomová práca, ktorú na Masarykovej univerzite zrealizovala Kateřina Vodenková. Viac ako polovica učiteľov základných škôl (55 percent), ktorí sa vo svojej škole stretli s takto chorými žiakmi uviedla, že celiakia žiakov vo vyučovaní naozaj výrazne obmedzuje. Títo respondenti napísali, že sa jedná predovšetkým o stres, únavu, negativizmus, podráždenosť, uzavretosť, absencie, bolesti brucha a hnačky, z čoho plynie, že žiakov tieto negatívne prejavy iste obmedzujú. Je potrebné spomenúť, že povedomie o celiakii stále nie je medzi učiteľmi dostatočné a aj informovanosť o tom, že v ich škole sú takí žiaci, nie je vyhovujúce.

V prípade záujmu o podrobnejšie informácie si môžete celú diplomovú prácu „Kvalita života žáků s diagnózou celiakie z pohledu učitelů základních škol“ stiahnuť vo formáte PDF https://goo.gl/4ri0lV

zdroj: http://goo.gl/HUALgl